title image

Začátek roku přinesl zásadní změnu v potřebě zimní údržby silnic, leden vyžadoval vysoké nasazení zlínských silničářů při údržbě všech typů komunikací. Po váhavém začátku zimní sezóny v období Vánoc a na přelomu roku se tak situace v posledních týdnech výrazně změnila.

„Naši pracovníci vyjížděli nejen ke klasické zimní údržbě po sněhových srážkách, ale také poměrně často k preventivnímu ošetření vozovky v souvislosti s nebezpečím tvorby ledovky. Zvláště na konci první dekády ledna nebyl problém ledovky na první pohled zjevný, ale o to více byly nebezpečné situace časté,“ uvedl jednatel SÚS Zlínska Vladimír Kutý.

Pracovníci společnosti najezdili za prvních pětadvacet lednových dnů téměř 45 tisíc kilometrů, spotřebovali 1514 tun soli, skoro půl milionu litrů solanky nebo 1150 tun drti. Nejnáročnějšími dny byly 14., 18., a 20. leden, kdy silničáři najeli každý z těchto dnů až 5 tisíc kilometrů. Jednotlivé okruhy byly ošetřeny i pětkrát za den.

„Technika nám slouží bez větších potíží, drobné závady jsou okamžitě odstraněny, také řidiče máme v dobrém zdravotním stavu nijak zásadně neovlivněné covidem. Sypače jsou pod kontrolou specializovaného servisu, který provádí kalibraci sypacího zařízení, pohyb vozidel i funkce jsou stále sledovány prostřednictvím GPS, data jsou ukládána, zimní údržba je řízena z dispečinku zimní údržby ve Zlíně,“ zrekapituloval údržbu Vladimír Kutý.

Společnost v průběhu měsíce ledna dostala také několik poděkování od občanů za včasnou a kvalitní údržbu vozovek, těch ošetřuje více než 500 kilometrů.