title image

Práce na údržbě komunikací, související zeleni a zejména dodávky stavebních prací už se ve Správě a údržbě silnic Zlín po mírné zimě rozběhly v jarních týdnech na plné obrátky. Nástup stavebních prací sice zbrzdilo pozdější zahájení činnosti obaloven kvůli pandemii koronaviru, šlo ale pouze o čtrnáct dnů.

„Nyní jsme se tak mohli s chutí pustit do toho, co dobře umíme – realizace menších dopravních staveb, oprav a vysprávek komunikací, parkovacích ploch, přístupových cest, komunikací pro pěší, s tím související opravy kanalizací, mostů apod. To vše pro správce a majitele komunikací – tedy města a obce i soukromé subjekty,“ uvedl jednatel SÚS Zlín Vladimír Kutý.

Přestavba techniky na jaro proběhla kvůli mírné zimě ve třech etapách, technika tak mohla být postupně využita na práce, které nahradily zimní údržbu, která byla potřeba v menším objemu. V přechodném období se realizovala anebo se stále realizuje údržba zeleně, svislého dopravního značení nebo opravy bezpečnostních zařízení (svodidel) v nebezpečných úsecích především u obce Všemina a lokalitě Bará

Společnost se tak snažila částečně nahradit také snížené výkony za zimu, která skutečně patřila k těm nejmírnějším za poslední období. Letošní náklady na zimní údržbu byly jen 11 milionů korun, přitom v loňském roce to bylo 27 milionů korun. Tyto výkyvy se vyskytují, nicméně letošní zima byla skutečně výrazně mírná, protože průměrné náklady na zimní údržbu dosahují dlouhodobě zhruba 20 milionů korun.

Při udržování 451 kilometrů silniční sítě bylo ujeto 28. 600 km při zimní údržbě a 6. 000 km při kontrolách stavu. Spotřebováno bylo 890 tun soli (minulá zima 3211 tun) a 954 tun drtě (minulá zima 2.900 tun). Počet zásahových dnů byl 47, v loňském roce to bylo 75.

„Těší nás, že ať už v zimě nebo při jarních pracích nám bezproblémově funguje technika, a to díky pravidelným investicím do oprav i nákupu nových strojů. Práce je tak efektivnější,“ uvedl Vladimír Kutý.