title image

Nové nákladní vozidlo Tatra 4×4, které SÚS Zlín začne sloužit příští zimu, budou pod dohledem odborníků výrobce sestavovat učni z Valašských klobouk. Stvrzuje to trojstranná „Smlouvu o dodávce dílů pro montáž nákladního automobilu značky Tatra a o spolupráci při jeho montáži“ mezi partnery TATRA TRUCKS a.s., Střední odborné učiliště Valašské Klobouky a SÚS Zlínska, která byla podepsána na konci února. Zlínští silničáři tak kromě obnovy svého vozového parku pomohou učňovskému školství ve Zlínském kraji.

„Tento projekt není úplně ojedinělý, v některých krajích již byl realizován v nedávné době. Učiliště ve Valašských Kloboukách je velmi slušně vybaveno a disponuje prostornými dílnami. Na stavbě se bude podílet zhruba dvanáct učňů z oborů opravář zemědělských strojů a automechanik. Pro školu jde o možnost oživení výuky a spojení teorie s praxí. Pro studenty je to možnost vidět konkrétní výsledek jejich práce,“ uvedl jednatel SÚS Zlín Vladimír Kutý.

Dalším benefitem pro školu je získání zdvihacího zařízení – portálového jeřábu, který v dílnách dosud chyběl. Bude využit při montáži těžkých dílů (motor, převodovka, kabina) a zůstane pro další potřebu školy. Pro Tatru je to naopak další počin sloužící renesanci české značky, pro SÚS Zlín pak možnost získat kvalitní vozidlo za zajímavou cenu.

Díly budou dodány ve třech etapách na přelomu srpna a září. Samotná montáž proběhne v září a říjnu. Oživení, odzkoušení a vystavení dokladů v měsíci listopadu. Před vlastní montáží absolvují studenti i odborní učitelé stáž ve výrobním podniku, na vlastní montáž budou dohlížet zaměstnanci Tatry. Po sestavení bude vozidlo převezeno do mateřského závodu, zde bude za účasti studentů a učitelů oživeno a testováno, včetně možnosti zkušebních jízd na polygonu Tatry.

„Po vyřízení formalit bude vozidlo v závěru letošního roku předáno nám a po instalaci sypací nástavby zařazeno do provozu. Umožní nám také vyřadit staré vozidlo jiné značky a zúžit počet těžkých nákladních vozidel zastoupených v našem autoparku na vozidla Tatra, Mercedes a Scania,“ uvedl Vladimír Kutý, který zvažuje podobný projekt v příštím roce i s větším vozidlem Tatra 6×6.

Specifikace současného vozidla: TATRA T 158 – 4×4 PHOENIX E6, motor PACCAR MX-11 330 EURO VI., 6 válců, objem 10 800 ccm, čistý výkon 330 kW, automatizovaná převodovka, přídavná převodovka.