title image

Do obnovy techniky, která udržuje komunikace, bude i letos Správa a údržba silnic Zlínska, s.r.o. investovat zhruba 10 milionů korun, což je téměř deset procent jejího obratu.

Již nyní silničářům slouží dva nové traktory John Deere s chorvatskými sekačkami Rasco a s připravenými sypacími nástavbami a sněhovými radlicemi na zimu za zhruba 6 milionů korun. V plném provozu jsou i tři lehké nákladní automobily Nissan za asi 2,5 milionu korun. Nakoupeny byly dva osobní vozy a v podzimních měsících doplní vozový park ještě velká Tatra 4×4.

„Nová technika, včetně traktorů, musí splňovat normy EURO 6. To znamená větší investici, složitější stroj, více agregátů, zvětšení a hlavně zvýšení strojů, což způsobuje problémy s podjetím mostů. To vše zvyšuje provozní náklady a náročnost oprav,“ uvedl jednatel Vladimír Kutý.

Obecně je zastoupení druhů techniky ve vlastnictví společnosti široké. Jde o osobní automobily, lehké a těžké nákladní automobily, traktory, speciální stroje – frézy, válce, finišery, manipulátory, bagr nebo podvalníky.

„Skupiny vozidel jsou malé a velmi nestejnoměrně vytížené. Obecně je ale pravda, že technika je využívána velmi intenzivně a náročně. Samostatnou kapitolou je pak zimní údržba a zatížení přední nápravy radlicí. Ve zbývající části roku jde zase o popojíždění pod bagrem nebo frézou, prašné prostředí, převoz těžkých nákladů jako drtě, kamenivo nebo asfaltobeton. Řada náklaďáků slouží jako tahače podvalů pro speciální stroje. Aby bylo vše v pořádku, je třeba investovat do oprav, a to zhruba 4,5 milionu korun ročně. Technika je servisovaná a udržovaná velmi poctivě, vyřazujeme ji ve stáří 15 i více let, mimo osobních vozidel,“ popsal Kutý.